Kurus macam saya

Unit Percaya

Sila klik..

Selasa, 17 Februari 2015

Isu Zuriat...

Salam sejahtera dan selamat pagi...Pagi ni tadi speaker turunlah ke Cafe sebab nak beli sarapan pagi untuk mengalas perut..tah kenapa hari ni memang tak berapa nak bagus sangat tahap kecergasan diri..sebab apa tak tahulah kan..tak cukup tidur kot...

Nak dijadikan cerita semasa sedang tunggu lif untuk naik ke opis semula..terserempak dengan seorang kakak kat sini..dia memang dah kerja lama dah lah kat sini...perbualan kami seperti berikut:-


Kakak     :    Hey Linda...kenapa nampak tak bermaya ni...pregnant yea?

Speaker   :    Eh takdelah kak...sekarang ni tengah period pun...nak pregnant apa...

Kakak      :    Anak berapa yea?

Speaker    :    Sorang jer

Kakak      :     Lah..ruginya anak sorang..kenapa tak nak beranak ramai2...

Speaker     :    Takde rezeki lagilah kak...

Kakak      :     Yea ker takde rezeki...ke kau yang tak nak anak ni?

Speaker    :     Sapa yang taknak anak kak oiii...tapi takde lagi saya nak buat macamana...
                       Lagipun saya ni ada sakit saraf yang agak teruk dan perlu makan ubat sentiasa..
                       Lepas tu saluran saya pun tinggal sebelah aje..so peluang nak mengandung sentiasa tu 
                       payahlah...satu lagi akak nak tolong jaga saya ke memalam sakit sendi ketika
                       mengandung? Nak tolong papahkan saya waktu kandungan dah membesar nanti?
                       Memang cakap mengandung senang..tapi apa yang saya perlu tanggung akak tahu?
                       Satu lagi...saya tak pernah kepochi pun pasal anak2 orang lain..so jangan kepochi pasal
                        keluarga saya boleh tak?

Kakak       :    Errr....janganlah marah..akak bergurau jer...

Speaker      :    Whateverlah kak..gurau ke apa ker..yang pasti tak semua orang boleh terima gurauan
                         macam ni di pagi hari.


Speaker terus berlalu meninggalkan akak sorang tu terpinga2...

Sekian.






Tiada ulasan: